Det er Alm. Brands opfattelse, at selskabets grundlæggende værdier og ageren over for alle interessenter er afgørende for den fremtidige udvikling. Alm. Brand er således opmærksom på, at en god og åben dialog med selskabets interessenter er i alles interesse, og har blandt andet derfor i værdierne:
- Vi er ambitiøse
- Vi udviser tillid
- Vi er ordentlige
sat en række spilleregler op for interaktionen med Alm. Brands interessenter. Desuden har ledelsen godkendt en række kommunikationspolitikker over for aktionærer, medarbejdere og presse. Endelig har bestyrelsen vedtaget en CSR-politik.
Værdierne gælder alle forhold i koncernen, og ledelsen i Alm. Brand påser løbende, at disse efterleves, ligesom der er fokus på, at de vedtagne kommunikationspolitikker føres ud i livet.
Det er Alm. Brands ønske at skabe klarhed og gennemsigtighed omkring Alm. Brands forhold. Dette søges gjort gennem en løbende kontakt til såvel investorer som aktiemarkedet, pressen og offentligheden i øvrigt.
Ved generalforsamlingerne giver én aktie én stemme. Der er ingen stemmeretsbegrænsninger.
For at sikre størst muligt fremmøde og dermed indflydelse for vores aktionærer, bliver alle navnenoterede aktionærer indkaldt personligt til generalforsamlinger. Der indkaldes med 3-5 ugers varsel.
Aktionærerne har mulighed for at afgive deres stemme ved hjælp af en fuldmagt, der kun omfatter en specifik generalforsamling. Der gives endvidere mulighed for differentierede fuldmagter, ligesom der kan brevstemmes. Alm. Brand vurderer løbende, om der kan være yderligere metoder til at forbedre aktionærernes adgang til at udøve deres indflydelse.
Alm. Brand forsøger løbende at forbedre kontakten til aktionærer og aktiemarkedet i øvrigt og kommunikerer derfor via flere kilder - hvor Internettet bliver stadig vigtigere.
Ledelsen har etableret en beredskabsprocedure for overtagelsesforsøg, der vedrører perioden fra bestyrelsen får begrundet formodning om, at et overtagelsestilbud vil blive fremsat.